Het verdwijnen van bankkantoren blijkt lastig te zijn voor mensen die moeite hebben met digitale dienstverlening. De Nederlandse banken die kantoren hebben gesloten doen al veel om hun klanten op andere manieren te helpen, bijvoorbeeld met servicepunten in buurtwinkels, met telefonische seniorenlijnen en met speciaal opgeleide medewerkers die klanten thuis bezoeken.
Om nog meer mensen in kwetsbare posities te bereiken en ondersteunen, is het programma ‘Toegankelijk Bankieren’ opgezet. Daarmee ontwikkelen we initiatieven om de beschikbare hulp beter toegankelijk te maken en verder onder de aandacht te brengen bij moeilijk bereikbare klanten.
Een eerdere oproep - vorig jaar - resulteerde in heel veel positieve reacties.
In de volgende plaatsen is het programma nog op zoek naar mensen die workshops willen geven. Uiteraard krijg je daarvoor een training.
• Gorinchem/Schoonhoven
• Barneveld/Harskamp
• Lochem/Haaksbergen
• Veendam/Winschoten
• Veghel
Ben je beschikbaar in een andere plaats, geef je dan ook op.
Je kunt je aanmelden per e-mail: workshop@toegankelijkbankieren.nl en je krijgt dan van de NVB een uitnodiging voor een training, of de opname van de laatste training.
De site voor workshopgevers met alle informatie is: website toegankelijkbankieren.nl